Khamis, 17 Oktober 2013

MOBOK - AIDILADHA 2013



Imam sedang berkhutbah.

Sembahyang hari raya haji pada tahun ini adalah sebagaimana biasa iaitu pada jam 9.00pagi, jemaah yang hadir untuk sembahyang sunat Aidiladha 1434/2013 tidak kurang ramainya sebagaimana sembahyang sunat Aidilfitri yang lalu, hingga ruang sembahyang tambahan turut disediakan oleh Ajk Masjid Mobok. Alhamdulillah, warga mobok kini yang diperantauan juga turut kembali beraya dikampong.



 Sebahagian jemaah yang hadir dapat dirakam oleh penulis.

Disebelah malam raya setelah bertakbir dan selepas waktu Isyak,jemaah yang hadir dijemput menghadirkan diri kemajlis doa selamat di rumah encik Dwan Wahab dan diwaktu tengahari hari raya semua jemaah dijemput pula kemajlis doa selamat di rumah Tuan Haji Sudin. Majlis qurban pula dilaksanakan pada 3.00petang yang diadakan diperkarangan masjid mobok, sebanyak 3 ekor lembu diqurbankan pada tahun ini dan 3 ekor lagi di Surau Kuala Mobok.


Suasana dalam masjid selepas solat sunat AidilAdha.



Kebiasannya majlis tahlil dan doa selamat diadakan selepas sembahyang sunat Aidiladha atau pun Aidilfitri pada setiap tahun. Kelihatan imam sedang menjalankan majlis tersebut bersama jemaah yang hadir dengan dikelilingi bulatan jemaah masjid.



 Deretan kenderaan didepan masjid Mobok.


 Kederaan yang hadir dirakam waktu 8.30pagi.



 Persekitaran juga penuh dengan kenderaan.



 Deretan kenderaan menghala kehilir.



Deretan kenderaan didepan rumah den.



Kelihat Shaudin dan Rosli Yassin serta jemaah lain 
keluar dari perkarangan masjid Mobok.



Inilah sebahagian dari Ajk Masjid Semerbok yang menyediakan dan menyiapkan tempat sembahyang diruang masjid serta kerja-kerja pembersihan persekitaran masjid.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan