Rabu, 9 Oktober 2013

MAJLIS CERAMAH BULANAN DI SURAU KUALA MOBOK.




Surau Kuala Mobok.


Lokasi Surau ditepi simpang ini.



 Bahagian depan Surau.



 Ahli kariah Surau bergotoyong Royong memasak.



Suasana kemeriahan bekerjasama yang masih terjalin.



Sebahagian yang hadir ceramah.

Berikut adalah aktiviti dan program yang dijalankan di Surau Kuala Merbok :-

Untuk pengetahuan tuan-puan majlis tahmir sebulan sekali dah berjalan lebih dari satu tahun,.penceramah nya ia lah Ustaz Haji Ahmad Said dari Tampin. Program kedua ia lah majlis mengaji khusus bagi orang dewasa dan anak-anak, satu bulan tiga kali dan dah berjalan lebih 6 bulan dengan gurunya ia lah ustaz Haji Ishak Zakaria dari Kota.Beliau salah seorang tenaga pengajar dari majlis agama islam daerah rembau.Semua aktiviti surau ada lah ditanggung sendiri olih surau Kuala Merbok.

Untuk program tahmir tarikh nya ialah setiap awal bulan hari isnin, sembahyang maghrib dulu selepas tu majlis tahmir dan di iktuti sembahyang isyak serta majlis jamuan makan.Program mengaji pula dibuat pada tiap-tiap hari isnin, masanya sama dengan program tahmir di atas.

Sumber dari saudara Rosli Yassin
Anak Kariah Kuala Mobok. 


Sebagai warga Mobok, marilah kita beramai-ramai mengimarahkan surau ini dengan hadir ke majlis ilmu yang diadakan disini."Terdapat di akhirat nanti di mana manusia menyesal kerana semasa di dunia dulu ia tak menghadiri majlis Ilmu" - Maksud Hadis.

 ” Sesungguhnya, majlis ilmu berfungsi mendidik manusia mengenal keesaan Allah, khususnya melalui penjelasan berkenaan ilmu tauhid. Dengan tauhid, manusia akan mengenali siapakah dirinya dan tidak akan sesekali melakukan tindakan menyalahi syariat ".

Tiada ulasan:

Catat Ulasan