Jumaat, 10 Mei 2013

ACIK ZUBIR DALAM KENANGAN.




Acik, foto terakhir semasa ditanah suci Mekah.

Pada 26March 2013 acik dan kak cik pergi menunaikan Umrah dan dijangka balik pada 6 April 2013, "helo adik, acik ni....selasa depan acik nak bertolak dan doakan acik selamat poei dan balik yo.....". Rupanya itulah kata-kata terakhir acik dengan den sebelum beliau bertolak ke Mekah.Den sentiasa doakan acik moga rohnya ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Acik memang ada mengalami masalah jantung tapi bukanlah serius dan ketika tawaf mengelilingi Kaabah acik rebah dan terus menghembuskan nafas terakhir disana.



Foto kenangan bersama keluarganya.



Amat sedih perasaan omak Den bilo dikobarkan Acik dah poei untuk selamo-lamo aei. Yo lah omak mano yang tak bersodeh yo...harap omak den kuek dan tabah menghadapi dugaan Ilahi.....Al-Fatihah untuk Acik.....

2 ulasan:

  1. Alhamdulillah, di pertemukan di alam maya...
    Al Fatihah, selawat dan salam pada dak jubir. Inilah takdir buat kita sahabat.... Dak jubir merupakan sahabat saya semenjak dari kecil lagi. Namun, setelah kian membesar, masing masing membawa haluan dan tidak pernah ketemu setelah bekerja dan mendirikan rumah tangga. Rumah kami tempat kami di lahirkan pun sudah tiada hanya tinggal tapak tapaknya sahaja. Rindu ku yang teramat pada sahabat2 yg telah kembali dan kampong Semerbok ku nan tuo... Sedih tidak terkira namun ahamdulillah dan terima kasih tidak terhingga pada admin d atas kelolaan blog ini. Salam takziah pada seluruh keluarga Allahyarham.

    Sey yang jauh di perantuan...
    Silan anak Sitam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Abang Lan, Acik Zubir ni duduk di Alor Gajah dan dah pencen OCS Balai Macap Melako. Belum pencen laei pun dio dah ado projek bolo lembu - 100 ekor lebih dan projek tersebut diteruskan anak-anaknya. Omak den ado la kat kampong ngan Alang Zakaria dan Along Udin (pencen Askar).

      Padam