Ahad, 17 Mac 2013

SARAPAN ROTI CANAI PEKAN KOTA.



 Restoran Noris.



Pokan Kota.

Inilah pekan Kota, den selalu bersarapan pagi dikedai roti canai ini kerana ianya agak sesuai dengan selera keluarga den. Terdapat beberapa kedai yang menebar roti canai kat sini dan yang den raso sodap dan menyelerakan kat kodai ni ha. Lupo lak nak tanyo sapo tokeh kodai aeih.



Pekan Kota Diwaktu Pagi.


Ni Kodai Roti Canai Restoran Noris.



 Taukeh kodai menebar roti canai.



Kalau awal pagi ramai bonar orang makan dan minum kat sini, kalau ari biaso dapat la tompat duduk dan kalau public holiday nak duduk pun susah dek ramainya pelanggan. Orang India dan Cina pun suko makan roti dan nasi lomak kat sini.



Tea Tarik dan Roti Canai


Kelihatan juo orang Kampong den disini.


Anak-anak den pun berkonan 
dengan roti canai kat sini.


Den biaso jo.

Warga mobok pun ramai juga sarapan pagi kat sini termasuk den ngan Abang Aziz Ujang, tigo koping foto diatas adalah sumbangan dari FB abang Aziz Ujang ketika beliau menyinggah bersarapan disini. Dulu maso artikal ini ditulis papan tanda kodai atau kain rentang belum digantung laei dan menu Nasi Ayam Hainan belum ado. Kini perniagaan restoran ini nampaknya kian berkembang dan kito sebagai warga N9 dan daerah Kota harus memberi sokongan pada perniagaan yang dijalankan oleh orang-orang kito.

2 ulasan:

  1. Assalamualaikom,

    Jauh den bojalan, baghu jumpo oghang kampung.

    BalasPadam
  2. Wa'alaikumusalam,

    Pokan kito (Koto) ni samo yo macam dulu...ado market baru tinggi ari baru niago..itu pun kodai ayam dan ikan cino tu jo...kekadang tak meniago pun......

    BalasPadam