Selasa, 14 Jun 2016

SUMBANGAN RAMADHAN UNTUK WARGA EMAS DIKUALA MERBOK.


SUMBANGAN RAMADHAN UNTUK WARGA EMAS DI KUALA MERBOK KAMPUNG. SEMERBOK KOTA, NEGERI SEMBILAN.

Majlis sumbangan untuk warga emas ini telah dijalankan pada Sabtu 11hb.Jun 2016 dengan diketui oleh Pengerusi Surau Kuala Merbok. Alhamdulillah semua warga tua atau emas yang telah uzur dapat dibantu dengan sumbangan serba sedikit yang dihulurkan, semoga mereka lebih ceria dihari raya Aidilfitri dengan kesihatan yang baik.

"Sembahlah Allah dan janganlah kamu mempersekutukan-Nya dengan sesuatupun. Dan berbuat baiklah kepada dua orang ibu-bapa, karib-kerabat, anak-anak yatim, orang-orang miskin, tetangga yang dekat dan tetangga yang jauh[294], dan teman sejawat, ibnu sabil[295] dan hamba sahayamu. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang sombong dan membangga-banggakan diri, Qs 4 (An Nisaa’) :36."

[294]. Dekat dan jauh di sini ada yang mentafsirkan dengan tempat, hubungan kekeluargaan, dan ada pula antara yang muslim dan yang bukan muslim.

[295]. Ibnus sabil ialah orang yang dalam perjalanan yang bukan ma’shiat yang kehabisan bekal. Termasuk juga anak yang tidak diketahui ibu bapaknya.



Puan Mariam Bt Che Ros.


Puan Saedah Bt Yassin.


Puan Maimunah Bt Kadir.

Semoga mereka warga emas memperolehi kesihatan yang baik serta ceria dihari raya Aidilfitri yang bakal mendatang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan