Isnin, 23 Februari 2015

MENDAKI LAI KE GUNUNG DATUK.

Gunung Datuk.Khamis 19/02/2015.

"Rindu pulak rasanya mahu memanjat lagi. Apakandaya kemampuan untuk mendaki dah tinggal tokih-tokih saja. Sekadar memandang dari rumah dengan mendungak ke atas sajalah. Gunung Datuk adalah sumber inspirasi dan kekuatan terutama anak watan Mukim Gadong. Saya seorang daripadanya. Sejak dilahirkan 70 tahun dulu ia ibarat benteng teguh yang melindungi kami siang malam tanpa goyah dan bosan". Kata-kata Orang lama Ahmad Fadzil Yasin - Mukim Gadong.

Di usia emas warga Semerbok (encik Aziz Ujang - foto dibawah,berbaju kuning) ini masih mampu bukan saja mendungak keatas melihat gunung datuk tapi memanjat hingga kepuncak menemani anak-anak muda melusuri selok belok dari kaki hingga ke puncak gunung bersejarah ini.



Andal laiiii .....







Cuti panjang ni bakar kalori pun best jugak, panjat Gunung Datuk, Rembau.. Nama je orang Rembau tapi ni first time naik, fuhhh rasa nak tercabut kaki ni haa..



Tiga gadis dari Pengkalan, Alor Gajah. 
Mendaki gunung adalah hobi mereka



Laluan yang mencabar...


Turut mendaki pada hari yang sama adalah para pelajar dari Team bola dari Sekolah Menengah Undang Luak Rembau ( Uress ) seramai 16 orang





"Ese maso kocik-kocik dulu pantang ado oghang poi nakih gunung datuk se ngan kekawan pun panjek yo dokek kek umah den ".

Tiada ulasan:

Catat Ulasan